Tuesday 2 February 2010

Pulsvarmere

I dag har jeg været hjemme fra arbejde, fordi mine håndled gør sååå ondt. Sådan har det været i nogle år nu, og det er næsten umuligt for mig at taste på computeren, hvis det er koldt i vejret.
Om det er kommet fordi jeg strikker så meget, det ved jeg ikke, men jeg har en mistanke, fordi det er kommet efter, at jeg er begyndt at strikke så meget.

Nå, men jeg har lææænge haft planer om at strikke mig et par pulsvarmere, som kan holde mine håndled varme i kulden. Jeg har kastet på, men rækket det hele op igen. Fundet mange opskrifter frem og gemt dem væk igen.....i dag, da jeg simpelthen var hjemme, fordi jeg havde så ondt, besluttede jeg, at bruge dagen på at strikke mig et par. Jeg ville ikke engang gå rundt og lede efter en bestemt opskrift eller noget bestemt garn. Jeg tog det første og bedste (som blev til Létt-lopi, sort og grønt), kiggede på båndet og fandt pinderne frem, som blev anbefaldet til garnet (5,5). I aften er mine håndled dejlige varme :)
Sorry for de dårlige billeder, men jeg har brugt min Iphone til at tage billeder med den seneste tid...!


Jeg har brugt 1 nøste grønt Létt-lopi og 1 nøste sort Létt-lopi
Pinde nr. 5,5 (strømpepinde)

Kastede 24 m på (6 på hver p.) og strikkede en omg. ret
Så strikkede jeg 2 omg. vr.
*Skift til sort og strik 3 omg. sort.
Skift igen til grønt og strik første omg. ret og så 2 omg. vr.*
Strik fra * til * 4 gange og slut med en omg. ret og luk siden løst af.

No comments: