Thursday 27 August 2009

Nye ting, jeg har lært indenfor de 2 sidste uger

Jeg har lært at sy ender sammen med grafting (også kaldet kitchener stich). Jeg fik det ikke til at fungere i første forsøg, men så kastede jeg på med Invisible-cast-on metoden og siden da, har det virket fint :)
Grafting er, at man syer enderne sammen, så det ikke ses. Jeg har brugt metoden til pandebåndene.
Du kan se, hvordan man gør her GRAFTING på en youtube video.

Og så har jeg også lært at strikke halvpatent, og det er jeg rigtig glad for. Jeg har læst og læst om det, men aldrig forstået rigtig hvordan. Og faktiskt, så kunne det ikke være nemmere. Det er ret og slet :

1. omg. : RET
2. omg. : 1 vr, 1 ret (ved at strikke ned i masken lige under den du har på pinden)

Lille Rosin var så sød at hjælpe en inde på hobbyboden ved at tage billeder, mens hun strikkede halvpatent.
Hendes billeder kan ses her HALVPATENT

No comments: