Monday 7 June 2010

Jeg strikker i full speed ahead men....

...jeg kan ikke vise dig ALT som jeg strikker.
Mit motto har altid været, at jeg kun strikker på et projekt ad gangen. På den måde får jeg alt færdigt, som jeg strikker. Men i øjeblikket har jeg så mange projekter i gang, at jeg er ved at miste overblikket og er rigtig frusteret over, at jeg ikke får afsluttet et eller andet.
  • Jeg har været i gang med Elvira i ret lang tid - jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg kan ikke samle mig til at avslutte den...måske er jeg bare blevet lidt træt af at strikke den, men afsluttes skal den, det går bare meget langsomt.
  • Så er jeg også i gang med et babytæppe med Pompon garn. Det er sjovt at strikke, men lidt besværligt, derfor strikker jeg det kun ind imellem. Det er så utroligt blødt og jeg glæder mig at se det færdige resultat.
  • Jeg er også begyndt på et par benvarmere, men jeg tror ikke, at jeg kommer til at avslutte dem. Jeg er ikke færdig med den første og er allerede træt af at strikke dem, så jeg tror ikke, at jeg kommer til at strikke mere på dem, men måske heller række op igen og bruge garnet til noget mere spennende.
Og så til de ting, som jeg bruger hele min strikke-energi på og derfor ikke strikker non-stop på de andre ting.
Navia har sammen med en garnbutik udskrevet en konkurranse, hvor man skal designe et eller andet. Eneste regel er, at det er designet i Navia garn og at rettighederne til opskriften bliver givet til Naiva. Denne konkurranse ender den 31.juli. Og ud over vinderen, bliver 18 opskrifter udvalgte til at komme i en ny Navia bog, som udkommer i september.
Jeg har designet 2 ting til denne konkurranse. Har strikker nogle prøveversioner og lige nu strikker jeg på de endelige projekter, som skal afleveres. Vinderen bliver ikke fundet før aug. - sep. så det er ret lang tid at vente :(

Og så har Sirri også udskrevet en konkurranse sammen med et færøskt kvinde magasin. Også her, er reglerne simple...design i Sirri garn og rettighederne til opskriften skal gives til Sirri. Denne konkurranse ender den 16. august og vinderen får sit design med i kvinde-magasinet, som udkommer i aug. - sep.
Til denne konkurranse har jeg kun tegnet projektet op og købt garnet, men jeg vil sååå gerne begynde at strikke lige nu, men nej, jeg bliver nød til at få nogle af de andre projekter færdige først.

Jeg skal nok vise dig mine design, men det bliver ikke lige nu, hvor konkurransen er under høj tryk :-)

No comments: