Thursday 14 January 2010

Julegaver og ny trøje

Jeg har strikket lidt i juleferien, og lige efter jul, kastede jeg på en ny trøje til mig selv. I går blev den færdig, så nu må jeg tage mig sammen og blogge lidt.

Jeg strikkede masser af huer til jul, som blev givet væk som julegaver...en stor succés. Nu prøver jeg at strikke samme baskerhue i det nye Navia garn, som hedder Passion...super lækkert garn, men meget kort løbelængde på hvert nøste, så jeg vil ikke anbefalde nogen at strikke en trøje ud af dette garn.

Det er ikke altid så nemt at finde julegaver til alle børnene, som vi skal give julegave til. Men efter lidt inspiration, strikkede jeg tre Hello Kitty veste, str. 3, 5 og 6 år. Desværre har jeg kun billede af de to mindste, men den tredje strikkede jeg i lilla. Vesterne er strikket i garn fra Snælduni og Navia, og alle er strikket på pinde 5,0.



I går blev jeg færdig med en ny trøje til mig selv. Desværre tror jeg, at det er lidt lille, men vi får vi. Den kan jo altid bruges som gave. Den er strikket på pinde nr. 8,0 og ud af Sirri garn :) Farverne, dem har min mand valgt :)

1 comment:

Tine / det bedste jeg ved said...

Hej Frida,

Sikke nogle flotte julegaver du har givet væk! Vestene er super søde – det er godt klaret...

Din trøje – hold da op, hvor er den bare fed! Virkelig, virkelig fed! Er nærmest forelsket i den! :-)

Din mand har vidst sans for sammensætning af farver også, hva'? ;-)

Ha' en god aften!

Kh. Tine