Monday 25 August 2008

Min dreng ønsker sig en slage, og en slange skal han få :)

En dag var vi inde i en legetøjsbutik, og min ældste dreng fandt en slange-bamse. Han ville såååå gerne købe den, men jeg gider ikke købe ham en bamse, som efter en uges tid komme til at ligge og flyde, fordi han ikke gider at lege med den mere.
Det endte med, at han gik skuffet ud af butikken.

Senere spurte jeg han, hvad han sagde til, at jeg strikkede en slange til ham, hvor han selv ville få lov til at bestemme farverne. Det var en kæmpe idé, synes han, og gik straks i gang med at finde garn frem.
Han valgte sig nogle nøster - alle med multicolor, og så fortæller han mig, hvornår jeg har strikket nok af den ene farve og skal skifte til en anden. Så dette bliver HANS slange :)
Faktiskt er slangen næsten færdig nu....billedet blev taget (med mobilen) for nogle dage siden.
Tror den en ca. 2 m lang nu :)
Øjnene på slangen, bliver 2 stk fordboldsknapper, som min dreng købte for et stykke tid siden.


2 comments:

Ida E said...

Hei.
Det er hyggelig å gjøre noe sammen med sine barn. Jeg laget en slangegenser til min gutt når han var liten, da fikk han bestemme slik som din gutt gjør. Genseren ble gul, men blå vrangborder og grønn slange med rød tunge. Og den ble meget brukt. Hilsen Ida

Anonymous said...

Så flott slangen ble!! Kan tenke meg sønnen liker den.
Ha ei fortsatt flott helg