Thursday 22 March 2007

Jeg strikker top / I'm knitting a top

Jeg er begyndt på en top i færøskt garn. Faktiskt er garnet fra Sirri. Meget lækkert garn, det må jeg si. Der er hele 2500-3000 m på sådan et nøste.
Mønsteret på toppen er strikket på pinde nr 4, men jeg har valgt at bruge pinde nr 5. Og så har jeg forandret mønsterborten lidt, og den forandring kunne jeg godt lide
Jeg tror faktiskt, at jeg skal tage det hele op igen, fordi kanten blev meget løsere end jeg havde ventet. I mønsteret er den i str M og jeg kunne tænkte mig den større, derfor forandrede jeg str, men en af mine kollegaer har lige strikket den, og den er faktiskt dejlig stor til at være str M. Også har jeg været lidt i tvivl, om jeg skal forandre mønsteret således, at det bliver en vest istedet...hmmm vi får se
I started on a top in faroese yarn. The yarn is from Sirri and I love it. In the pattern, the top is knitted on needles 4, but I changed it to needles 5. Then I have changed the pattern a bit and I'm happy about those changes. I'm thinking about starting a fresh, because I'm afraid that the top is gonna be to big on needles 5
Altso I'm wondering if I should change it to a vest

No comments: