Monday 26 March 2007

Jeg har forsøgt at strikke efter et billede / I've tried to knit the sweater using a pic

Nu ved jeg ikke, om jeg går helt ud af sporet, men som sagt, så har jeg ikke noget som helst imod, at man strikker ud fra et billede for så at bruge det til privat brug.Jeg har prøvet at strikke efter et billede, som jeg har af den flotte stjernetrøje. Når den er strikket på så store pinde, så er det ikke så svært at tælle omgange, maskeantal osv.
Jeg strikker på pinde nr 8, men jeg har en fornemmelse af, at trøjen er strikket på større pinde eller bare med tyndere garn (eller måske begge). Jeg bruger et færøskt garn, som minder meget om ALFA fra Sandnes.
Jeg synes, at mønsteret er meget flot og har med vilje strikket nogle omgange flere imellem mønsterne. Det er kun for sjov at jeg strikker den, fordi den er jo såå populer.


I've tried to knit the Starpattern using a picture I have of the beautiful sweater. It's not that hard when it's knitted with big needles. You can easily count the rows and the stiches, but I think the original sweater is knitted on bigger needles or thinner yarn or maybe both. This is just for fun because it's so popular.

No comments: